Tuesday 25 December 2012

Berenang

Salam, cuti  hari krismas. Sedang duduk sendirian teringat plak zaman kanak-kanak dulu, masa tu umurku lebih kurang enam tahun. Masa tu tinggal kat kampung lagi, Aku dan kawan-kawan serta sepupuku sedang mandi di sungai. Tiba-tiba salah seorang kawanku mengajak kami mandi di kawasan air terjun.
  Air terjun tu taklah tinggi sangat tp kalau jatuh m...........naya. Aku x pandai berenang jadi mandi kat tepi saja, jealous juga tengok kawan-kawan mandi kat tengah sungai tu. Sepupuku mengajak aku belajar berenang apa lagi aku pun setuju. Mulua-mula tu belajar kat tepi jer lama-lama x sedar dah ketengah apalagi tercungap-cungap menelan air sambil dibawa aurs menghampiri air terjun mujurlah sepupuku ada dan terus menarikku ke  tepi.
  Bila sampai ke tepi aku mula menangis tapi kawan-kawanku mentertawakan aku, kurang asam betul diaorang tu. Ssmpai sekarang keluargaku tidak tahu aku belajar  berenang di tempat air tejun tu. Sedang aku leka melayan lamunanku tiba-tiba aku dikejutkan dengan bunyi benda jatuh, opocot....cot aku terperanjat rupa-rupanya botol jatuh dilanggar kucing.
  Itulah pengalaman pertamaku belajar berenang bila difikir-fikirkan balek seronok juga!!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment